استانها > مرکزی

تحقق مسیر عدالت پایدار آموزشی از راهبردهای اصلی دولت چهاردهم است

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان‌محمدی، عصر پنجشنبه در نشست شورای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی استان مرکزی اظهار کرد: مشارکت مردمی در ساخت و توسعه مدارس نه تنها به ارتقای کیفیت آموزشی منجر می‌شود، بلکه احساس تعلق به محیط مدرسه را نیز افزایش می‌دهد و زمینه‌ساز تحقق عدالت پایدار در آموزش است.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی برنامه‌ریزی دقیقی برای گسترش عدالت آموزشی انجام شده است تصریح کرد: تقویت نهادهای مردمی در این حوزه نقش اساسی دارد و خانواده‌هایی که در ساخت یا بهسازی مدارس سهیم هستند و در نگهداری و مراقبت از آن نیز مشارکت مؤثرتری دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست دولت در کاهش فاصله میان مردم و حاکمیت، تأکید کرد: شکل‌گیری نهادهای اجتماعی و همراهی آن‌ها با برنامه‌های کلان می‌تواند مسیر تحقق عدالت آموزشی را هموار کند.

خان محمدی افزود: همچنین نوع نگرش رئیس‌جمهور به مشارکت مردمی در پروژه‌های عمرانی به‌ویژه در بخش آموزش، نشانه‌ای از اهمیت این موضوع در سیاست‌های کلان کشور است.

وی ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز، گروه‌های مردمی و نهادهای غیردولتی باید در قالب طرح‌های مشترک، به‌صورت ساختارمند و مداوم در توسعه و نوسازی مدارس همراه باشند تا بتوان کیفیت فضاهای آموزشی را در سراسر کشور ارتقا داد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همچنین با اشاره به نقش فناوری در آموزش کنونی گفت: هوشمندسازی مدارس و فراهم‌سازی ابزارهای آموزشی دیجیتال، از ارکان مهم عدالت آموزشی به شمار می‌رود و باید همه دانش‌آموزان در مناطق شهری و روستایی به‌طور برابر از این امکانات بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: تحقق عدالت آموزشی تنها به ساخت مدارس محدود نمی‌شود بلکه توجه به فناوری‌های نو، هوشمندسازی فضاهای آموزشی و ایجاد دسترسی برابر به امکانات، باید هم‌راستا با توسعه زیرساخت‌های فیزیکی دنبال شود

[ad_2]

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا